Všeobecné obchodné podmienky
1. Všeobecné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačný poriadok (ďalej len ako „VOP“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodnou spoločnosťou ANIFE s.r.o., so sídlom Školská 1057/14, Gabčíkovo 930 05, Slovenská republika, IČO: 51 468 166, spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 41835/T, ako predávajúcim (ďalej len ako „predávajúci“) a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
1.1. VOP platné v deň uzavretia kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, ak predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dojednajú rozdielne podmienky ako sú uvedené v týchto VOP, budú dojednania písomnej kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito VOP.
1.2. Na účely týchto VOP sa doplnkovou zmluvou rozumie zmluva, na základe ktorej kupujúci nadobúda tovar alebo je mu poskytnutá služba, ktorá súvisí s predmetom kúpnej zmluvy, ak je tovar dodávaný alebo služba poskytovaná predávajúcim alebo treťou osobou na základe ich dohody.
1.3. Kúpna cena za tovar zobrazená na internetovej stránke elektronického obchodu prevádzkovaného predávajúcim v sebe zahŕňa daň z pridanej hodnoty vo výške stanovenej právnym poriadkom Slovenskej republiky. Kúpna cena za tovar zobrazená na internetovej stránke elektronického obchodu prevádzkovaného predávajúcim nezahŕňa cenu za prepravu tovaru alebo iné doplnkové služby. Všetky akciové (zvýhodnené) kúpne ceny za tovar zobrazený na internetovej stránke elektronického obchodu prevádzkovaného predávajúcim platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom zobrazenom tovare nie je uvedené inak.
1.4. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú na internetovej stránke elektronického obchodu prevádzkovaného predávajúcim. Zmena ceny tovaru sa však nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred vykonaním zmeny ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru kupujúcemu.
2. Podmienka veku nad 18 rokov
2.1. Internetový obchod prevádzkovaný predávajúcim je prioritne určený pre užívateľov starších ako 18 rokov. Osoba, ktorá nedovŕšila vek 18 rokov je oprávnená vykonať nákup výlučne tovaru, ktorý neobsahuje alkohol. Pri dodaní objednaného tovaru, je dopravca objednávky oprávnený vyžiadať si od kupujúceho (preberajúcej osoby) preukaz totožnosti za účelom preverenia skutočnosti, že osoba preberajúca tovar dovŕšila vek minimálne 18 rokov.
3. Spôsob uzavretia kúpnej zmluvy
3.1. Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci predávajúcemu vo forme vyplneného formulára prostredníctvom internetovej stránky elektronického obchodu predávajúceho. Predmetom zaslaného návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy je úmysel kupujúceho uzavrieť s predávajúcim kúpnu zmluvu, ktorej predmetom bude odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru označenému kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok uvedených v zaslanom návrhu na uzavretia kúpnej zmluvy (návrh na uzavretie kúpnej zmluvy sa pre účely týchto VOP ďalej označuje len ako „objednávka“).
3.2. Po zaslaní objednávky obdrží kupujúci na e-mailovú adresu zadanú pri uskutočnení objednávky automatizovane vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho (ďalej len ako „potvrdenie prijatia objednávky“). Prílohou automatizovane zaslaného potvrdenia prijatia objednávky sú tieto VOP, reklamačný formulár a vzorový formulár odstúpenia od zmluvy.
3.3. Automatizované potvrdenie prijatia objednávky obsahuje informáciu o tom, že predávajúcemu bola objednávka doručená. Potvrdenie prijatia objednávky však nepredstavuje akceptovanie objednávky.
3.4. Po potvrdení prijatia objednávky predávajúci následne zašle na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim v objednávke informáciu o tom, či bola objednávka kupujúceho akceptovaná (ďalej len „potvrdenie objednávky“). Potvrdenie objednávky obsahuje údaje o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, údaje o cene tovaru a/alebo iných doplnkových služieb, údaj o predpokladanej dodacej lehote, údaj o mieste dodania, údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do kupujúcim požadovaného miesta doručenia tovaru, údaje o predávajúcom, prípadne aj iné potrebné údaje.
3.5. Kúpna zmluva sa považuje za uzavretú momentom doručenia potvrdenia objednávky na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim v objednávke.
3.6. Pred odoslaním objednávky predávajúci jasným a zrozumiteľným spôsobom informoval kupujúceho o predzmluvných informáciách, týkajúcich sa obchodných, platobných, prepravných, reklamačných a iných podmienok, a to:
- o hlavných vlastnostiach tovaru alebo charaktere služby v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho,
- o obchodnom mene a sídle predávajúceho na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho ako aj v týchto VOP,
- o telefónnom čísle predávajúceho a o ďalších údajoch, ktoré sú nevyhnutné pre uskutočnenie kontaktu kupujúceho s predávajúcim, a to najmä adresu elektronickej pošty na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP,
- o adrese, na ktorej môže kupujúci uplatniť reklamáciu tovaru alebo služby, podať sťažnosť alebo iný podnet informoval v týchto VOP,
- o celkovej cene tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred o skutočnosti, že kupujúci ich bude povinný uhradiť informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho,
- o platobných podmienkach, dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa predávajúci zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu, o informácii o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov kupujúceho informoval v príslušných článkoch týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
- o informácii o práve kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy informoval v týchto VOP,
- o poskytnutí formuláru na odstúpenie od kúpnej zmluvy informoval v týchto VOP a v ich prílohe, ktoré sú dostupné na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
- o informácii, že ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, bude znášať náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu podľa § 10 odsek 3 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“),
- o povinnosti kupujúceho zaplatiť predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenie podľa § 10 odsek 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, ak kupujúci odstúpi od zmluvy o službách po tom, čo udelil predávajúcemu výslovný súhlas podľa § 4 odsek 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku informoval v týchto VOP,
- o okolnostiach, za ktorých kupujúci stráca právo na odstúpenie od zmluvy informoval v týchto VOP,
- o poučení o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru alebo služby podľa ustanovení § 622 a 623 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (ďalej len ako „Občiansky zákonník“) informoval v týchto VOP,
- o existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom alebo predávajúcim podľa prísnejších zásad ako zakotvuje ustanovenie § 502 Občianskeho zákonníka, ak ju výrobca alebo predávajúci poskytuje, ako aj informáciu o existencii a podmienkach pomoci a službách poskytovaných kupujúcemu po predaji tovaru alebo poskytnutí služby, ak sa taká pomoc poskytuje, informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP,
- o existencii príslušných kódexov správania, ktoré sa predávajúci zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže kupujúci s nimi oboznámiť alebo získať ich znenie informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho,
- o dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú; ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo ak ide o zmluvu, pri ktorej sa automaticky predlžuje jej platnosť, aj informáciu o podmienkach vypovedania zmluvy informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP,
- o minimálnej dĺžke trvania záväzkov kupujúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP,
- o povinnosti kupujúceho zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na žiadosť predávajúceho a o podmienkach, ktoré sa na jeho poskytnutie vzťahujú, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP,
- o funkčnosti vrátane použiteľných technických ochranných opatrení na zabezpečenie elektronického obsahu, ak je to vhodné informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP,
- o kompatibilite elektronického obsahu s hardvérom a softvérom, o ktorých predávajúci vie alebo je rozumné očakávať, že o nich vie, ak je to vhodné informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP,
- o možnosti a podmienkach riešenia sporu mimosúdnou cestou prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov, ak sa predávajúci zaviazal tento systém využívať informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP,
- o úkonoch potrebných na uzatvorenie kúpnej zmluvy tak, že tieto potrebné úkony popísal v týchto VOP,
- o tom, že kúpna zmluva bude uložená v elektronickej podobe u predajcu a je kupujúcemu dostupná po tom, ako si ju kupujúci písomne vyžiada, informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP,
- o tom, že jazykom ponúkaným na uzatvorenie zmluvy je slovenský jazyk informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto VOP.
3.7. Ak si predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o úhrade dodatočných poplatkov alebo iných nákladov podľa bodu 3.6.. písmeno i) týchto VOP alebo o nákladoch na vrátenie tovaru podľa bodu 3.6. písmeno i) týchto VOP, kupujúcemu nevzniká povinnosť tieto dodatočné náklady alebo poplatky zaplatiť.
4. Práva a povinnosti predávajúceho
4.1. Predávajúci je povinný:
- dodať na základe potvrdenej objednávky kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a lehote a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom nevyhnutným na jeho uchovanie a ochranu,
- dohliadať na to, aby dodaný tovar spĺňal legislatívne predpoklady platné v čase akceptovania objednávky,
- bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním tovaru poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvanlivom nosiči, napríklad prostredníctvom e-mailu. Potvrdenie musí obsahovať všetky informácie uvedené v bode 3.6. vrátane formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
- odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané právnym poriadkom Slovenskej republiky (návody v slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad).
4.2. Akceptovaním objednávky a dodaním tovaru vzniká predávajúcemu právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny kupujúcim.
4.3. Ak z dôvodu vypredania zásob alebo z dôvodu nedostupnosti tovaru nie je predávajúci schopný tovar kupujúcemu dodať v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve alebo určenej týmito VOP alebo za dohodnutú kúpnu cenu, je predávajúci povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). Odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo stornovať objednávku môže kupujúci doručením e-mailu. V prípade, ak kupujúci zaplatil kúpnu cenu alebo jej časť, vráti predávajúci už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia e-mailu o odstúpení od kúpnej zmluvy resp. stornovania objednávky na kupujúcim určený bankový účet, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade, ak kupujúci v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúknuté predávajúcim ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a v prípade, ak kupujúci už zaplatil kúpnu cenu alebo jej časť, predávajúci je povinný vrátiť už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcemu.
5. Práva a povinnosti kupujúceho
5.1. Kupujúci je povinný:
- prevziať objednaný tovar,
- zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,
- potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom kupujúcim poverenej osoby.
5.2. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.
6. Dodacie a platobné podmienky
6.1. Dostupnosť tovaru je uvedená pri každom tovare na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
6.2. Pri dostupnosti tovaru, ktorý je označený na internetovej stránke elektronického obchodu ako „Na sklade“ expeduje predávajúci tovar z akceptovanej objednávky spravidla do 48 hodín od akceptovania objednávky. Pri tovare, ktorý je označený na internetovej stránke elektronického obchodu ako „Nie je skladom“ alebo „Nedostupný“ je dodacia lehota spravidla do 10 pracovných dní. V prípade dlhšej dodacej lehoty bude predávajúci kupujúceho informovať o predpokladanom termíne expedovania telefonicky alebo e-mailom najbližší pracovný deň po naskladnení objednaného tovaru.
6.3. Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, predávajúci je povinný dodať tovar kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Ak si predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať tovar v lehote podľa prvej vety, kupujúci ho vyzve, aby dodal tovar v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá tovar ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy.
6.4. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred uplynutím lehoty na dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej zmluve.
6.5. Zobrazenie tovaru na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho je výlučne ilustračné. Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch a iných písomnostiach predávajúceho umiestnených na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho sú udávané výrobcom a môžu sa odlišovať od skutočnosti.
6.6. Kupujúci je povinný prevziať tovar v dohodnutom mieste (ďalej len ako „Miesto“). Kupujúci je povinný prevziať tovar v časovom rozsahu, ktoré je predávajúcim alebo jeho zástupcom, povereným doručiť tovar, a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „Časový rozsah“).
6.7. V prípade, ak predávajúci dopraví alebo zabezpečí dopravenie tovaru kupujúcemu na Miesto a v Časovom rozsahu, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru a podpísať protokol o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru je povinná predložiť predávajúcemu alebo prepravcovi kópiu potvrdenia objednávky. Tovar sa považuje za dodaný a prevzatý okamihom doručenia tovaru kupujúcemu. Doručením tovaru kupujúcemu sa rozumie dodanie tovaru na Miesto, jeho prevzatie kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim a podpísaním protokolu o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim.
6.8. Ak bude potrebné dodanie tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho v Mieste a v Časovom rozsahu alebo v prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy neprevezme tovar do 5 dní po márnom uplynutí Časového rozsahu, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie tovaru na Miesto.
6.9. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho alebo prepravcu. V prípade zistenia existencie vady doručovaného tovaru je predávajúci alebo poverený prepravca povinný umožniť kupujúcemu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe vady tovaru, ktorého správnosť potvrdí zástupca predávajúceho alebo prepravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže následne kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne v zmysle týchto VOP uplatniť reklamáciu vád tovaru u predávajúceho alebo určenej osoby. V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s vadou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša predávajúci.
6.10. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote uvedenej v bode 6.3. týchto VOP odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na bankový účet určený kupujúcim.
6.11. Pri objednávke, ktorej hodnota presahuje v súčte 200,00 EUR vrátane príslušnej sadzby dane z pridanej hodnoty je nevyhnutná úhrade pred expedovaním tovaru kupujúcemu.
6.12. Osobný odber tovaru v prevádzkových priestoroch predávajúceho je možný ihneď po obdržaní potvrdzujúceho e-mailu od predávajúceho o „Pripravenej objednávke k osobnému odberu“.
7. Kúpna cena
7.1. Kúpna cena za tovar dohodnutá v kúpnej zmluve medzi predávajúcim a kupujúcim je uvedená v potvrdení objednávky (ďalej len „kúpna cena").
7.2. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru v hotovosti pri osobnom prevzatí tovaru, dobierkou v mieste dodania tovaru kuriérskou spoločnosťou alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, uvedený v potvrdení objednávky alebo na internetovej stránke predávajúceho v čase pred prevzatím tovaru.
7.3. Pri osobnom prevzatí tovaru, alebo pri doručení tovaru priamo predávajúcim, akceptuje predávajúci iba úhradu v hotovosti.
7.4. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň úhrady sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
7.5. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
7.6. V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu do momentu dodania tovaru na Miesto a zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej ceny za tovar v splátkach, predávajúci je oprávnený odoprieť dodanie tovaru kupujúcemu.
8. Prechod nebezpečenstva škody na tovare a nadobudnutie vlastníctva
8.1. Kupujúci nadobudne vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny.
8.2. Nebezpečenstvo vzniku škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupujúci alebo tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od predávajúceho alebo od prepravcu, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď predávajúci umožní kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.
9. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)
9.1. Ak sa vyskytnú vady tovaru, ktoré možno odstrániť, má kupujúci právo, aby boli takéto vady bezplatne, včas a riadne odstránené s tým, že predávajúcemu vzniká povinnosť takéto vady bez zbytočného odkladu odstrániť.
9.2. Namiesto odstránenia vady tovaru môže kupujúci požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len časti tovaru, výmenu vadnej časti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru.
9.3. Predávajúci má právo vždy namiesto odstránenia vady tovaru vadný tovar vymeniť za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti alebo neprimerané výdavky.
9.4. Ak je tovar postihnutý vadou, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovaru mohol riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
9.5. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, ktoré však nebránia užívaniu tovaru, má kupujúci právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny.
9.6. Kupujúci bol predávajúcim poučený o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ustanovenia § 622 Občianskeho zákonníka a právach, ktoré mu vyplývajú z ustanovenia § 623 Občianskeho zákonníka tak, že umiestnil tieto VOP na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, čím umožnil kupujúcemu oboznámiť sa s ich obsahom v čase pred odoslaním objednávky.
9.7. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných právnych predpisov Slovenskej republiky a kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho alebo u určenej osoby, napr. obchodný zástupca.
9.8. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok predávajúceho obsiahnutý v týchto VOP. Kupujúci bol riadne oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť v súlade s ustanovením § 18 odsek 1 zákona č.250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa") v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, že umiestnil tieto VOP na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, čím umožnil kupujúcemu oboznámiť sa s ich obsahom v čase pred odoslaním objednávky.
9.9. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
9.10. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho zodpovednosť za vadu tovaru, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo predávajúci a vzťahuje sa naň záruka, ak bol tovar zakúpený u predávajúceho.
9.11. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v mieste sídla predávajúceho alebo ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho v súlade s ustanovením § 18 odsek 2 Zákona o ochrane spotrebiteľa tak, že doručí tovar do miesta sídla alebo prevádzkarne predávajúceho a doručí predávajúcemu prejav vôle kupujúceho uplatniť si svoje právo podľa bodu 9.1. týchto VOP (ďalej len ako „Oznámenie o uplatnení reklamácie“) napr. vo forme vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie, ktorý je umiestnený na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho. Kupujúci je povinný v Oznámení o uplatnení reklamácie pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady tovaru. Kupujúci v Oznámení o uplatnení reklamácie zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ustanovenia § 622 a § 633 Občianskeho zákonníka si uplatňuje.
9.12. Reklamačné konanie sa začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:
- doručenie úplného Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu,
- doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu alebo ním určenej osobe.
9.13. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme e-mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom predávajúci uvedie presné označenie reklamovanej vady tovaru a ešte raz poučí kupujúceho ako spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 9.1. až 9.3. týchto VOP a právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 9.4. až 9.5. týchto VOP. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
9.14. Kupujúci nemá právo uplatniť si právo zodpovednosti za vady, o ktorých bol predávajúcim v čase uzatvárania kúpnej zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
9.15. Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný bezvadný tovar s rovnakými alebo lepšími technickými parametrami, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
9.16. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru ak:
- ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú neoznámil predávajúcemu v súlade s bodom 6.9. týchto VOP,
- si kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho za vadu tovaru do konca záručnej doby tovaru,
- je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,
- vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
- vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
- vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania tovaru,
- vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
- vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
- vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
- vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
9.17. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
- odovzdaním opraveného tovaru,
- výmenou tovaru,
- vrátením kúpnej ceny tovaru,
- vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
- písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
- zdôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
9.18. Predávajúci je povinný o spôsobe vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie osobne, prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo donáškovej služby. O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie.
9.19. Zasielané produkty majú trvanlivosť minimálne 1 mesiac pred dátumom spotreby, v prípade kratšej exspiračnej doby kontaktuje predávajúci kupujúceho telefonicky, alebo e-mailom a zásielka je odoslaná iba so súhlasom kupujúceho.
9.20. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe kúpnej zmluvy a tohto reklamačného dokladu.
9.21. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v závislosti od rozhodnutia kupujúceho, a to niektorým z nasledovných spôsobov:
- predávajúci vadný tovar vymení,
- v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vrátením kúpnej ceny za tovar.
9.22. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v Oznámení o uplatnení reklamácie a v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru podľa bodu 9.13. týchto VOP.
9.23. Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dva krát.
9.24. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.
9.25. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako využil svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru podľa bodu 9.1. týchto VOP skonzumované a bez ohľadu na výsledok reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu (nie vadu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.
9.26. Ustanovenia článku 9. označeného ako „Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)“ platia výlučne pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ustanovení § 2 písmeno a) Zákona o ochrane spotrebiteľa.
10. Osobné údaje a ich ochrana
10.1. V prípade kupujúceho, ktorý je fyzickou osobou, je tento povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane poštového smerového čísla, číslo telefónu a e-mailovú adresu.
10.2. V prípade kupujúceho, ktorý je právnickou osobou, je tento povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane poštového smerového čísla, IČO, IČ DPH (ak je platiteľom dane v zmysle osobitného zákona), číslo telefónu a e-mailovú adresu.
10.3. Kupujúci, ktorý použije alkoholické nápoje zakúpené od predávajúceho na podnikateľskú činnosť je povinný oznámiť predávajúcemu číslo povolenia na predaj liehu (vydané príslušným colným úradom) do troch dní od objednania tovaru s tým, že predávajúci nenesie žiadnu zodpovednosť za dôsledky spojené s predajom alkoholických nápojov kupujúcim bez splnenia si registračnej povinnosti.
10.4. Kupujúci môže vykonať kontrolu ako aj zmenu osobných údajov poskytnutých predávajúcemu, ako aj zrušiť svoju registráciu po prihlásení sa na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho v časti „Môj účet".
10.5. Predávajúci týmto dáva kupujúcemu na vedomie, že ako prevádzkovateľ bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v predzmluvných vzťahoch s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.
10.6. Kupujúci môže zaškrtnutím príslušného políčka pred odoslaním objednávky vyjadriť svoj súhlas so spracúvaním a uchovávaním osobných údajov, a to najmä tých, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho týkajúcej sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch, týkajúcich sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch.
10.7. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platným právnym poriadkom Slovenskej republiky.
10.8. Predávajúci vyhlasuje, že osobné údaje bude získavať výlučne na účel uvedený v týchto VOP.
10.9. Predávajúci vyhlasuje, že nebude získavať osobné údaje na iné účely, ako sú uvedené týchto VOP a zabezpečí, aby sa osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromaždené a že ich nebude združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iné účely.
10.10. Kupujúci udeľuje predávajúcemu súhlas so spracúvaním osobných údajov na dobu určitú, a to do splnenia účelu spracúvania osobných údajov kupujúceho. Predávajúci po splnení účelu spracúvania osobných údajov zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov kupujúceho. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu.
10.11. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky potvrdil, že predávajúci mu dostatočným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oznámil:
- svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v týchto VOP,
- identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť, ktorá doručí kupujúcemu objednaný tovar tak, že tieto údaje sú uvedené v potvrdení objednávky,
- účel spracúvania osobných údajov, ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim, a následne plnenie zmluvne dojednaných záväzkov,
- že bude spracúvať osobné údaje kupujúceho v rozsahu meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane poštového smerového čísla, číslo telefónu a e-mailovú adresu, ak je kupujúci fyzickou osobou a v rozsahu obchodné meno, adresu sídla vrátane poštového smerového čísla, IČO, IČ DPH (ak je kupujúci platiteľom dane podľa osobitného predpisu), číslo telefónu a e-mailovú adresu ak je kupujúci právnickou osobou,
- že požadované osobné údaje je kupujúci povinný poskytnúť za účelom uzavretiu kúpnej zmluvy.
10.12. Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje zákonu ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať. Predávajúci vyhlasuje, že súhlas dotknutej osoby si nebude vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného vzťahu, služby, tovaru alebo povinnosti ustanovenej predávajúcemu.
10.13. Na základe písomnej žiadosti má kupujúci právo od predávajúceho požadovať:
- potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o jeho osobe spracúvané,
- účel spracúvania osobných údajov,
- vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní svojich osobných údajov v informačnom systéme a o jeho stave v rozsahu:
- identifikačné údaje predávajúceho a zástupcu predávajúceho, ak bol vymenovaný,
- identifikačné údaje sprostredkovateľa;
- vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal jeho osobné údaje na spracúvanie,
- vo všeobecne zrozumiteľnej forme odpis jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
- doplňujúce informácie, ktoré sú s ohľadom na všetky okolnosti a podmienky spracúvania osobných údajov potrebné pre kupujúceho na zaručenie jeho práv a právom chránených záujmov v rozsahu najmä poučenia o dobrovoľnosti alebo povinnosti poskytnúť požadované osobné údaje; ak predávajúci získava osobné údaje kupujúceho na základe súhlasu kupujúceho, oznámi aj čas platnosti súhlasu, a ak kupujúceho povinnosť poskytnúť osobné údaje vyplýva z priamo vykonateľného právne záväzného aktu Európskej únie, medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo zákona, predávajúci oznámi kupujúcemu právny základ, ktorý mu túto povinnosť ukladá, a upovedomí ho o následkoch odmietnutia poskytnúť osobné údaje,
- informácie o tretích stranách, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje poskytnuté,
- okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje sprístupnené,
- formu zverejnenia, ak majú byť osobné údaje zverejnené,
- tretie krajiny, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že sa do týchto krajín uskutoční prenos osobných údajov,
- opravu nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
- likvidáciu osobných údajov, ak bol splnený účel ich spracúvania; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie.
10.14. Kupujúci má právo u predávajúceho písomne namietať voči:
- spracúvaniu osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho súhlasu a žiadať ich likvidáciu,
- využívaniu osobných údajov uvedených na účely priameho marketingu v poštovom styku, alebo
- poskytovaniu osobných údajov na účely priameho marketingu.
10.15. Na základe písomnej žiadosti má kupujúci právo u predávajúceho namietať voči spracúvaniu osobných údajov vyslovením oprávnených dôvodov alebo predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jeho práv a právom chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka kupujúceho je oprávnená, predávajúci je povinný osobné údaje, ktorých spracúvanie kupujúci namietal, bez zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia.
10.16. Kupujúci má právo u predávajúceho písomne alebo osobne, ak vec neznesie odklad, namietať a nepodrobiť sa rozhodnutiu predávajúceho, ktoré by malo pre neho právne účinky alebo významný dosah, ak sa také rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného spracúvania jeho osobných údajov. Kupujúci má právo žiadať predávajúceho o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy spracúvania, pričom predávajúci je povinný žiadosti kupujúceho vyhovieť, a to tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať oprávnená osoba; o spôsobe preskúmania a výsledku zistenia predávajúci informuje kupujúceho v lehote podľa ods. 10.20. týchto VOP.
10.17. Kupujúci, ktorý má odôvodnené podozrenie, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať o tom oznámenie Úradu ma ochranu osobných údajov.
11. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
11.1. Ak predávajúci nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v objednávke, predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). V prípade, ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy z dôvodov uvedených v tomto bode týchto VOP, je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený kupujúcim.
11.2. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ustanovenia § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len ako „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ustanovenia § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
11.3. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
- tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, odo dňa prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
- dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, odo dňa prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
- na základe zmluvy tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, odo dňa prevzatia prvého dodaného tovaru.
11.4. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
11.5. Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy, alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo pomocou formulára, ktorý obdržal ako súčasť potvrdenia objednávky. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa ustanovenia § 7 odsek 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
11.6. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto VOP musí obsahovať informácie požadované vo formulári odstúpenia od kúpnej zmluvy, najmä identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho.
11.7. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil. Od kupujúceho nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v ustanovení § 9 odsek 3, § 10 odsek 3 a 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k úplnému poskytnutiu služby.
11.8. Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť na adresu sídla predávajúceho alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety tohto bodu týchto VOP sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
11.9. Kupujúci je povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, v originálnom obale. Tovar nemôže mať porušenú kolkovú známku (pokiaľ je jeho súčasťou), tovar nemôže byť po expirácii a taktiež nesmie javiť znaky spotreby, opotrebovania či použitia.
11.10. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou okrem nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa tohto bodu týchto VOP pred tým, ako mu je doručený tovar alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
11.11. Kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 odsek 1 písmeno i) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
11.12. Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 odsek 1 písmeno h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
11.13. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.
11.14. V prípade, ak kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, zaväzuje sa kupujúci uhradiť predávajúcemu hodnotu tovaru v plnej výške.
11.15. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je:
- predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.
11.16. Ustanovenia čl. 11. týchto VOP výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ustanovení § 2 písmeno a) Zákona o ochrane spotrebiteľa.
12. Záverečné ustanovenia
12.1. Na vzťahy neupravené týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č.128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
12.2. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej prijatia, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Predmestská 71, Žilina 011 79, Slovenská republika, http://www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk). Kupujúci spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
12.3. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
12.4. Tieto VOP sú pre kupujúceho záväzné dňom uzavretia kúpnej zmluvy.
12.5. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito VOP oboznámil, prečítal si ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
Kontaktné údaje predávajúceho:
ANIFE s.r.o.
sídlo Školská 1057/14, Gabčíkovo 930 05, Slovenská republika
IČO: 51 468 166
spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 41835/T
DIČ: 2120718237
IČ DPH: SK2120718237
Prevádzka:
ANIFE s.r.o.
Lipové 173,
946 14 Lipové
Telefón: +421 (0)917 931 841
E-mail: info@fullmoon.sk
Údaje orgán dozoru:
Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj
sídlo Pekárska 23, 917 01 Trnava 1, Slovenská republika
Odbor výkonu dohľadu
tel. č. 033/321 25 27, 033/321 25 21
http://www.soi.sk